Neexistuje jednotný vzor či postup, jak napsat žádost o sponzoring či dar. Není žádná jednotná šablona ani zaručená cesta, která by na sponzory fungovala. Aby ale měla žádost o sponzorský příspěvek nebo žádost o dar úspěch, určitě není doporučeno kopírovat vzory, které naleznete na internetu. Inspirovat se jistě můžete, ale převzít koncept žádosti o sponzoring, doplnit své osobní údaje může být ve finále pouze plýtváním času. Nesnažte se obejít to, abyste si napsali vlastní žádost o příspěvek. Dejte si čas a sepište vlastní žádost, která bude od srdce. Žádáte o sponzoring a ten je o emocích, nechte si záležet, abyste na sponzora zapůsobili. Skvělé tipy a postupy, jak přistupovat k sepsání žádosti o sponzoring se dočtete v článku Jak správně napsat žádost o sponzoring.
Je rozpočet na Vaši sportovní aktivitu až moc zatěžující? Potřebujete pomoci s financováním sportu, aby tam moc nezatěžoval Vaši peněženku? Zkuste získat finanční prostředky třetích stran, mezi které patří i spolupráce se sponzory. Sponzor Vám může pomoci snížit finanční náklady, ale také Vám výrazně usnadnit cestu k budování sportovní kariéry. Abyste ale dokázali takového sponzora sehnat, je potřeba vědět, co můžete sponzorovi nabídnout a jak sponzora oslovit. Sponzor často dá na první dojem, proto je příprava strategie oslovení sponzora velmi důležitá. Pár rad, jak na to si můžete dohledat v článku Jak snížit náklady na sportovní činnost.
Základem pro úspěšné oslovení sponzorů je mít minimálně povědomí o principech a fungování sponzoringu. Aniž byste věděli, co je podstatou sponzorství, nepokoušejte se hned sponzory oslovit. Doporučujeme si přečíst problematiku sponzoringu, abyste pochopili, co sponzoři očekávají. Díky těmto znalostem budete vědět, co sponzorovi nabídnout a jak napsat žádost o sponzorský příspěvek. Existuje návod, jak získat sponzora a v něm se dozvíte následující kroky: Jak vytipovat vhodný obor působení sponzora; Jak najít správného sponzora; Jak vytvořit kontrolní seznam při práci se sponzorem; Jak vytvořit nabídku pro sponzora; Jak připravit prezentaci pro sponzora; Jak sepsat oficiální žádost o sponzoring; Jak napsat průvodní dopis pro sponzora; Jak komunikovat se sponzorem; Jak si domluvit se sponzorem schůzku; Jakým způsobem předat sponzorovi nabídku spolupráce; Jak připravit smlouvu se sponzorem a co by měla obsahovat; Jak se sponzorem spolupracovat; Jak vytvořit report a hodnotící dokumentaci; Jak se sponzorem znovu uzavřít spolupráci, aneb jak spolupráci prodloužit. Vše důležité ohledně sponzoringu se dočtete v článku Jak na úspěšný sponzoring.
Jestliže je pro Vás důležité sponzora zaručeně zaujmout, je potřeba vědět, jak napsat žádost o sponzoring, aniž byste si stáhli vzor žádosti. Musíte umět přemýšlet tak, abyste dokázali ve sponzorovi vzbudit pocit, že spolupráce s Vámi ho může někam posunout, pomoci v jeho podnikání. Když si nastudujete obchodní aktivity sponzora, kterého se chystáte oslovit a přizpůsobíte tomu svou žádost, pak se šance na vzbuzení zájmu u sponzora zvyšuje. Než si připravíte koncepci oslovení sponzorů, stáhněte si manuál na získání sponzorů. Díky přehlednému dokumentu budete schopni se velmi jednoduše připravit na proces komunikace se sponzorem. Podívejte se na článek, ve kterém se dozvíte pár zajímavostí a především, kde si stáhnout Návod, Jak získat sponzora.
Firmy se pomocí sportovního sponzoringu přibližují veřejnosti a nenásilnou formou získávají potenciální zákazníky. Sponzoring se jedním z nejefektivnějších nástrojů, které může firma využívat prostřednictvím marketingové komunikace. Sponzoring má pro firmu velký přínos, pakliže je správně nastavený a dává hlavu a patu. Když zástupce sponzora pochopí smysl vzájemné spolupráce, které může oběma stranám přinést obrovský užitek, pak se cesta k získání sponzoringu zase o něco kratší. Sponzorovi je ale potřeba předložit data a informace, které mu pomůžou v rozhodování. Jak taková data připravit a jak sestavit nabídku pro sponzora se dočtete v článku Jak úspěšně získat sponzory? Předložte nabídku, která je výhodná pro obě strany.
Občas lze narazit na sportovce, kteří nevědomky posílají nezajímavé žádosti, jelikož neumí správně využívat potenciál sponzoringu. V jednoduchosti je síla a není třeba hledat složitosti. Sponzoring je o emocích a o vzájemném užitku z dané akce. Sponzoring je tedy o tom, aby na daném sponzorském projektu pracoval jak sportovec, tak sponzor. Pakliže se budete tímto základním pravidlem řídit, je sestavení nabídky pro sponzora a napsání žádosti o sponzoring mnohem jednodušší. Když navíc pochopíte, nebo Vám sponzor sám sdělí, co vlastně od sponzoringu očekává, pak bude Vaše nabídka pro sponzora relevantní. Bude dávat smysl jeho aktuálním potřebám, jako obchodním, tak komunikačním. Díky relevanci a úspěchu může být spolupráce dlouhodobá. Aby takové partnerství mohlo vzniknout, je nutné na něm dlouhodobě pracovat. V následujícím článku se dozvíte, jak toho dosáhnout – Jak využívat potenciál sponzoringu.
Správná nabídka pro sponzora je ta, která je stručná, jasné a výstižná. Nesnažte se sponzora zahltit informacemi a množstvím dat. Jakmile sponzora zahltíte, ztratí pozornost a zájem dozvědět se o nabídce spolupráce více informací. Dejte si záležet a promyslete koncepci nabídky a žádosti tak, aby byla srozumitelná, dobře čitelná a zajímavá. Jak napsat nabídku pro sponzora se můžete dozvědět v návodu, který je pro tyto účely vytvořený. Návod jak získat sponzora si můžete kdykoliv stáhnout. Návod Vám pomůže uvědomit si, co sponzorovi nabídnout. Více informací naleznete v článku Když změníte způsob oslovování sponzorů, budete úspěšní!
Získat sponzora není složité. Příprava nabídky pro sponzora nemusí být časově náročná ani stresující, pakliže budete vědět, co do nabídky zahrnout. Inspirace, ověřené postupy z praxe, rady odborníků na sportovní sponzoring i triky, které Vám otevřou dveře ke sponzorovi. Spoustu zajímavostí a užitečných postupů se můžete dozvědět v návodu, který Vám pomůže získat sponzora. Navíc můžete získat cestu k tomu, abyste si zvládli vytvořit pro jednání se sponzory vlastní Vzor krycího listu, Vzor oficiální žádosti o sponzoring, Vzor průvodního dopisu, Vzor smlouvy se sponzorem a Vzor reportu a hodnotící dokumentace pro sponzora. Vše, co potřebujete vědět ohledně získávání sponzorů se dočtete v článku Průvodce sponzoringem je návod, jak získat sponzora.